tisdag 1 juli 2014

Halva 2014!

Oj, var verkligen inte beredd på att det plötsligt blivit ny månad IGEN!!! 
Tiden rusar verkligen iväg!



Låt oss se vad som åstadkommits hitintills:



Januari: Inledde med feber nere i Holland, väl hemma försökte vi återhämta oss efter nyårets tråkhändelse och för att ens orka ha kvar bloggen blev det ju en sån där lista för ca varje dag!
Tror även det var här i januari som delar av familjen visade sig gått bananas och blivit galna!



Februari: Jag blev väldigt sjuk och eftersom februari är en väldigt kort månad så gick i princip hela månaden åt att vara sjuk och att återhämta sig. Skickade mor och far till Köpenhamn här oxå, mamma fyllde 55 och behövde få en paus! Så hotell och middag med goda vänner blev hennes present från oss i familjen! 



Mars: Nya äventyr skulle påbörjas igen, vi var positiva men det gick åt helvete även denna gången. Återigen skulle vi återhämta oss, vi började fixa med planer för hemmet och en ny balkongmöbel började växa fram. Började se ett slut på jobbet då där blev en del galenskap och jag insåg hur tjock jag blivit!



April: Tog tag i tjockheten och deltog i Fitnessfighten! Kämpade på bra nästan hela månaden, trivdes som fisken i vattnet på gymmet, blev betydligt piggare och började må bra! Här blev det jag och sambon som tog en hotellnatt i Köpenhamn, jag hade ju födelsedag på självaste påskafton! Middag, god mat och zoo hann vi minsann med. 
Fick även besked på att min anställning förlängdes 2v. 



Maj: Påbörjade ny anställning innan den gamla hunnit ta slut, var positivt inställd! Jobbade dock hur mycket som helst kändes det som. Träningen dog fullkomligt, gymkortet tog slut sedan lades gymmet i konkurs! Äntligen avslutades vänskaper och anställningen i Älmhult (inget illa mot min brukare där ❤️), och äntligen åkte vi till Tjeckien. Nya äventyr igen och massa kärlek!



Juni: Hjärtat krossades lite igen, har nog inte återhämtat mig till fullo än. Nytt jobb på riktigt (tog ju en paus med Tjeckien), nya underbara kollegor, och efter mycket letande blev det bil till mig att fara fram med till jobbet och en ny grill till hjärtat. Träningen var totalt nerlagd, tjockheten kom krypandes igen och vi började planera en sommar! Avundsjuk på alla som varit i Holland och jag planerade i hjärnan för nästa års semester...



Avslutade juni 2014 med att avsluta ett dygnspass, fika med Sonja och sydde även påsar till våra tarotkortlekar (hon har 5st och jag 2!), köpte yogamatta och ny luftmadrass, gjorde middag (!) och tittade på fotbolls-vm. 



Inleder juli med en tidig morgon med kaffe och älsklingen, han har åkt till jobbet och jag ska ha i mig lite frukost sen ska jag oxå jobba. Dock bara till 17:00 sedan bjuder mina numera favoritfruar middag, jag känner mig lyxigt bortskämd!



Sen har vi planerat att hinna med detta i juli:
Siesta i Hässleholm 
Skottland
Semester för Mac 
Resa till Alv/Mac till Västervik

Trevlig del 2 av 2014 till er! ❤️



1 kommentar: