fredag 7 maj 2010

Tänker ihjäl mig snart!

Små många tankar som rusar runt i huvet nu. Så mycke ja vill göra. Så sjukt lite tid de finns på alla dygn! Hade behövt mer tid. Mer fritid. Å mer pengar såklart =)
Ja vill göra allt de där omöjliga som man bara inte kan göra just nu.

Tänk va mysigt de hade varit med ett hus. Ett hus med en egen verkstad. En egen verkstad med egna kunder. Egna kunder som hade köpt bara sånt som ja tillverkat..... =)
Tänk va mysigt de hade varit med en egen smedja hemma. Kunna jobba när man vill. När man har som mest inspiration. Å all inspiration kommer när man åkt hem från jobbet å satt sig ner. De kliar i fingrarna. Ja vill göra, ja vill tillverka, ja vill skapa! Ja vill lära mig att teckna sådär bra som bror kan. Sjuka saker som man sen kan göra till smycken som folk ska bära. Fina saker som folk går å skryter med.

Änsålänge får ja väl nöja mig med att va där ja är. Jobba med de ja gör. Drömma mina små drömmar. Men ja tänker inte nöja mig med bara de. Så är de bara!

Arbetsveckan är över nu iaf. Å i helgen ska de blli regn.... Va ska man då hitta på? Hmm tål at tänkas på....

Igår blev de en torsdagsöl med Frida å idag har vi nog tänkt att de ska bli en fredagsfestis ;-)

Funderar på att smyga till jobbet imorn å kanske skapa..... Hmmmm =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar