onsdag 1 december 2010

Genomförkyld!

Ja då bröt den där förväntade förkylningen ut.... Ligger nerbäddad i sängen å hostar å snorar omvartannat. Men ja har pallt upp med näsdukar, panodil å nässpray precis bredvid sängen så ja slipper röra mig så långt.

Va hos läkaren i måndes, har haft gungningar i huvet sedan Polen-resan. Läkaren tror att de är min förkylning som satt sig på balansnerven för ja va lite röd på ena trumhinnan. Blodtrycket var väldans bra, låg precis som de ska va men vi tog ändå blodprov för att se om ja har järnbrist. Väntar väl provsvaren idag el imorn.


Helgen va precis så mysig å underbar som ja trodde. Massa snö, IKEA å lite fönstershopping =) Å sen vin å massa goa skratt =)

I söndes fyllde lilla mormor 75år! Detta firade vi genom att åka till Yngsjö havsbad å äta julbord. Snöade jäklar i den när vi körde dit å ja fick en väg å väderrapport om att de va kasst hela vägen upp till Varberg... Blev tyvärr superstressad av detta å hade ingen ro att sitta kvar på kalaset.
Ja, mamma å pappa åkte hem. Mamma fixade kaffe,kakor å en filt till mig att ha i bilen ifall något skulle hända. Pappa la in en skyffel.
Fit for fight!!!
...trodde ja....
Kom till Hässleholm sen började nästan bilen att koka. Körde in på en mack å köpte glykol men allt rann ut direkt.... Antingen är kylaren spruken el är en slang av....
Fick ringa efter superföräldrarna som kom med deras extrabil. Lastade över allt i den å sen kunde ja köra uppåt. Vägarna va definitivt inte bra men på motorvägen släppte de lite. Tog nästan 4,5h att komma hem. Då hade ja bilproblem i kanske ca 1h. Resan som normlat tar 2h.....

Jaja ja kom iaf hem utan att skada mig el nån annan.

Eftersom ja är så kass som ja är nu så är tanken att ja ska orka ta mig upp ur sängen, göra mig anständig, ta mig ut till mitt ex å hämta de allra sista. Bära upp de i lägenheten å sen köra ner till Skåne. Ja kan likväl ligga där nere å va sjuk som att ligga här hemma. Å ja måste fixa med bilen som finns kvar i Hässleholm...

Så, de är väl bara att ta sig i kragen!

1 kommentar:

  1. Krya på dig och du gör helt rätt i att inte bara ligga nerbäddad. Man frisknar inte till snabbare för det. Ibland är det bara bra att andas frisk luft och få lite miljöombyte :-)

    SvaraRadera