tisdag 6 mars 2012

Aj dånt gett itt!

När blev de INTE OK att yttra sina åsikter??
När åkte vi tillbax i tiden till då att man ska sitta tyst å inte yttra sig å bara se söt ut, speciellt om man är tjej??
När blev det så att man inte får meddela sina vänner om hur man tycker å tänker å känner att man blivit behandlad??
Ska man bara meddela de positiva, ska man bara ha positivt att säga om allt??

Synd då att ja har missat detta.

Har följt en intressant diskussion via Suzan å hon gör helt rätt i att yttra sin åsikt.

Sen en sak till, om ja skickar ett sms med min åsikt om besvikelse.... Asså ja kan förstå att man kanske blir lite lessen å besviken själv men att inte svara men lägga tid på att facebooka....
Njaaaa aj dånt gett itt helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Du, energitjuvar är det SISTA vi ska ha omkring oss! GÖR DIG AV MED DOM!!

    Vänskap är GE och TA!! Inte bara ta,, eller ge!!!

    Man FÅR "göra slut" med sina "vänner" om dom inte är bra för en!

    Och kan man inte ta kritik (om man dessutom själv är glad för att ge den), så är det ju bara att bita i det sura äpplet och se sig själv som en looser!
    Då har man bevisat (enligt mig) att man vet vad man gjort och att man inte är värd vänskapen man haft med den som varit ÄRLIG och talat om sin åsikt!!!

    Jävligt synd om den som förlorar din vänskap Patsky, som inte inser vad den mister! <3

    Vänskap ska man VÅRDA, inte utnyttja för egen vinnings skull!

    Men är man dum, SKA man fan få lida!

    Love jo!
    Tant C

    SvaraRadera
  2. Sen kan det ju oxå vara så att personen i fråga behövde stanna upp o tänka på vad hon gjort.. och på vilket ruttet sätt hon gjorde det. Det innebär inte att fejsbookandet var viktigare.. Endast ett tidsfördriv där hon slapp tänka så mkt...
    Energitjuv är vi ALLA nån gång.. innebär det att vänskapen ska gå förlorad??
    Att ge och ta är mottot i en fin vänskap... men man kanske ska ställa sig frågan.. när ger o när tar man.. är det varannan gång? eller kan det möjligen vara så att man KAN få TA ett par gånger innan man GER.. jag vet inte svaret på det.. men det ger åtminstone mig en eftertanke..
    Sårar varandra gör man även som god vän.. det är jag den första att signera.. men jag anser mig inte vara en looser för det.
    Ett samtal idag ligger på sin plats märker jag...
    Och visst har jag skinn på näsan o kanske sticker ut den alldeles för långt nu.. men JA jag anser mig vara VÄRD din vänskap..
    jag kan ha fel..
    jag kan ta kritik lika mkt som jag kan ge.. men för mig handlade det om att stanna upp o inte slänga iväg en menlös ursäkt..
    Tänker inte "försvara" mig mer...
    Ser framemot att prata med dig sen...
    // Loosern Lindha

    SvaraRadera