måndag 8 juni 2015

Tiden står aldrig still hur mycket vi än önskar

Har tagit allmänt paus från livet även om det inte stannar upp. Här händer sjukt mycket hela tiden. 

Mc-semestern till Tjeckien är avklarad och den var kanon som alltid. Dock inledde jag med 39 grader i feber och halsont 2 dagar innan men febern var borta tills vi körde men halsontet höll i sig och blev värre så till slut fick jag besöka sjukhuset i Litomerice och få utskrivet penicillin. 

Vi hann inte mer än hem förrens det var dax att röja köket då målarna äntligen skulle komma och göra vid våra fruktansvärda köksskåp! Men dom har jobbat på bra så efter 4 dagar var dom klara och igår när vi var lediga kunde vi äntligen flytta tillbaka allt in igen. 

Så semester och kaos i hemmet har löst av varandra och det som ligger framför nu är gaaaaalet mycket jobb. Men det kommer bli ett par pauser i vardagen med både resa till Skottland för att gå på Foo Fighters-konsert och HojRock i Västervik.  

Så jag får lära mig stanna upp och ta till vara på det lilla i vardagen. Det har varit svårt men jag tror jag lärde mig en läxa av senaste fallet neråt.

Ta hand om er och glöm inte stanna upp och njut! ❤️


1 kommentar:

  1. Bra tips, det är så lätt att man bara jäktar på i livet. Det är, som du säger, så viktigt att stanna upp och bara njuta av livet.
    Kanske ett glas vin på verandan i kvällssolen får bli mitt stanna upp för dagen :)
    Många kramar

    SvaraRadera