tisdag 18 juni 2013

Gårdagen:



Först fick jag inleda dagen med att byta kläder då jag upptäckte att mina korta leggings hade hål.... Insidan låret, äntä ok!




Sen tog jag mig till Knislinge och vårdcentralen. Skulle ta ett pricktest trodde jag men läkaren tittade i mina ögon och sa att han med största sannolikhet misstänkte att jag är allergisk mot gräs och björk.



Men jag fick ändå lämna ett blodprov. Vet ni vad jag tycker om blodprov??? Jag HATAR blodprov!! En kanyl som sticks in i armvecket?? Nänänä jag kräker hellre en smula!



Nu är det gjort och ögondropparna är uthämtade. Så nu kanske, 4 år och 9 ögonläkare senare, kan mysteriet med mina röda ögon vara löst!!

2 kommentarer:

  1. Fan inte klokt att ingen kommit fram till den diagnosen tidigare! Dagens läkarvård.. Suck!

    Blodprov kan va jobbiga om man inte gillar det där.. Själv ser jag det som en del i livet för det finns en orsak till att de tas... Är över på nån sekund, så om jag är svårstucken och sett ut som en gammal nåldyna ibland efter x antal försök...
    Har hänt att de fått sticka både på fötterna och mellan fingrarna för att hitta blod/sätta dropp..

    Hål på braxorna är inget kul! Särskilt inte om det är favvisar...

    Ses sen!!
    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera
  2. Jisses! Den diagnosen skulle tom jag kunnat hjälpa till med. =)
    Hoppas det känns bättre nu!
    Vet precis vad du menar med blodprov! Hujedamig! Avskyr!
    Hoppas du får en bra dag.
    kram kram

    SvaraRadera