söndag 21 juni 2009

Att tala är silver, att tiga är guld

Ok en liten sammanfattning;

Fredag:

Åkte ut tidigt till Olise. Va iväg å stal lite blommor till våra midsommarkransar. Hem till hennes päron å fixade till kransarna.
Ner för att spela vinfotboll, ja hoppade över i sista sekund vilket ja är himla glad för. Såg inte alltför gott ut med 5 olika vita viner blandade i en spann.... Olisens lag vann, himla duktiga va dom =)
Hem till Olise för att göra vid oss. När ja kommit i klänningen å fixat håret något upptäckte ja att mina skor låg kvar hemma. Ringde socker för att be om skjuts. Hon va inte jättesugen på att köra så ja ringde bror istället. Direkt efter pratade ja med socker igen som stod utanför för att hämta upp mig. Mötte upp bror på vägen som fick lite bensinpengar för den onödiga turen. Hem som attans å bytte skor, åkte till Tvååker å hämtade upp bror å en till. Tillbaka till Veddige där lilla Olisen somnat på toa, hon mådde inge bra efter fotbollen. Å vi som skulle äta hos hennes päron! Kom inte in i lägenheten alls för Sebbe hade åkt iväg. Så utan smink å utan öl fick ja vackert gå bort till Richard där socker å Tommy va. Grillade lite å Tommy bjöd stackars mig på öl. Fick mess av mammsen att dom va framme i Holland, blev lite känslig för ja hade oxå velat åka iväg nu. Tommy försökte pigga upp mig å då gjorde ja tabben.... Ja ska helt enkelt bara va söt, snäll å tyst. Lyckades knasa till hela kvällen.... Va hemma redan vid halv tolv å känner att nej, ja ska inte fira midsommar längre. Är de inte de ena så är de bannemig de andra så de är likasåbra att sluta fira.

Lördag:

Vaknade kl 4 på morronen å såg 9 missade samtal på feletonen.... Ja sov nog som en stock... OJOJ!
Pratade med socker å bestämde mig för att cykla dit. Samvetet satt väldigt långt upp i halsen men för att försöka fixa till allt ja lyckats med så tog ja mig i kragen.
Satt hos henne en stund tills hon skulle hämta lillkillen. Tog Olisens bil till Veddige för att kunna hämta hem min egna. Körde hem bror till Tvååker å åkte ut till Trönninge. Skulle bara stannat en stund men de slutade med att ja va med å grillade å hade trevligt. Endast cola blev de för min del, ville inte förstöra ännu mer. Tänkte köra hem men efter lite övertalning blev de en runda i Pontiacen med Kenneth å Ludde. Underbara dom =)
Va tillbaka i Trönninge vid halv 2, tog bilen hem å sov.

Söndag:

Vaknade vid 9 av att Sandra ringde. Då va hon nästan vid mitt. De va bara att masa sig upp ur sängen. Satt i köket å pratade en timme om allt å inget. Himla trevligt att träffa henne igen, händer tyvärr alldeles för sällan. Vid 10 begav hon sig hemåt då hon skulle hämta barnen vid 12.
Drack en kopp kaffe å väckte Lasse som inte mådde alltför bra. Körde ut till Trönninge vid halv 12 för att lämna Lasse då bla han å Ludde skulle åka vid 12 till GBG för att se AC/DC
Körde till Hajen å handlade, kylen sjukt tom!
Hem för att lämna allt å snabbt trycka i mig 2 Billys panpizza. Körde hem till socker som inte va där.... Så nu är ja hemma igen. Ska ta de allmänt lugnt idag å tvätta å börja plocka lite va ja ska ha med till Holland.

Ja vet att ingen är arg på mig för mitt misstag men samvetet tynger ändå ganska rejält på mina axlar. Hoppas att allt löser sig till de bästa. De sägs ju att inget ont som inte för nåt gott med sig....

4 kommentarer:

  1. Jaha, vad har du nu gjort??
    Papps

    SvaraRadera
  2. Okaj dau de ä ju saunt som händer bara som sau där ju!!
    Papps
    Ps.Och kommer du inte ihåg det så har det inte hänt, elr hur. Ds

    SvaraRadera