torsdag 12 april 2012

Dagens ämne: pendlare

Ja är själv pendlare, ja vet hur stressigt de är att va försenad (typ allt som oftast är ja de...) men lixom hallå!!

Att kasta sig av tåget, trycka sig fram överallt å trängas i trappor?! Du tjänar kanske 3 sekunder! Visst dom 3 sekunderna kan vara avgörande ibland men ja blir nog hellre sen å missar tåget än riskerar att bryta både armar å ben, dels på mig å dels på andra!

Sen grejen med att stå ända upp vid dörren när man ska på?!

De är ju lixom inte så att du kommer på tåget fortare utan snarare senare pga att dom som ska av tåget inte kommer av för att där är folk i vägen!

Va är de med folk?! El framförallt pendlare!

Aj jast dånt gett itt!!


1 kommentar:

  1. HAHAHA!!!

    Jag undrar ofta när folk kommer springandes med andan i halsen (som jag VET är pendlare) varför dom inte går hemifrån 5 minuter TIDIGARE, så dom slipper stressa och trängas!!!

    Och det här j-a 2fenomenen" med att stå och trycka vid dörren!!!
    Jag blir så förbannad när det händer och jag kan klart inte va tyst!
    Med HÖG röst säger jag:
    "DET ÄR JU BETYDLIGT LÄTTARE OM NI BACKAR OCH SLÄPPER UT FOLK INNAN NI SKA TA ER IN"!!
    Det brukar faktiskt funka!

    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera