torsdag 5 september 2013

På rätt håll??

Sitter i soffan med morgonkaffet och tittar på nyheterna. Bredvid mig har jag sista boken


som jag redan läst mer än hälften av. Så det är rätt enkelt att lista ut vad jag sysslade med igår efter att jag ringt in vår vikarie på jobbet och beslutat att stanna hemma för att inte ge min förkylning till min brukare.

Vännerna idag heter näsdukar, salva och nässpray.


Jag trycker i mig paracetamol med jämna mellanrum men tror allt att jag sovit bort en stor del av förkylningen för jag är inte alls lika spänd i hals och käkar som igår. Tror att jag somnade senast 21:30 igår och blev väckt av hjärtat 6:15 för att dricka kaffe men kom inte upp förrän 6:30, alldeles precis när han skulle gå.

Gör allt jag kan för att bli frisk, längtar ihjäl mig till imorgon då vi äntligen rymmer iväg för en helg som består av bara "vi"

Nu blir det lite läsning sen om ork finns så kanske det blir verkstan en sväng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar