onsdag 16 oktober 2013

En vanlig morgon men ändå lite ovanlig

5:45, klockan ringen och jag väljer att snooza. Hans klocka har redan ringt, han har varit uppe och startat kaffebryggaren och lagt sig ett par minuter till i sängen. Han går upp, jag drar mig lite till. "Kaffet är upphällt" Kollar fb snabbt sen går jag upp.
Vi sitter tillsammans och dricker kaffe, pratar om gårdagens fotboll och retar oss på Tilde och Peter på TV4.

Han gör sig i ordning, vi säger hejdå, ses imorgon.

Jag tar en kopp kaffe till, sätter mig i soffan och spelar upp mina liv på candy crush, både på fånen och paddan.
Efter lite fb, instagram, bloggläsning och spel beslutar jag mig för att hoppa träningen idag, orken försvann i helgen, och hoppa direkt i duschen istället.
Efter duschen packas jobbväskan, tågen kollas så dom är i tid sen klär jag på mig. Ut i köket, 2 mackor med banan får bli dagens frukost.
Beslutar mig för att än en gång testa om jag orkar ha håret utsläppt så hårfön och plattång åker fram.
Tar på mig sista tröjan, kollar att allt är packat, tittar på klockan och inser att äntligen slipper jag sitta och bara vänta av tiden, för idag jobbar jag mitt första pass på nya schemat. Det innebär att jag börjar 3h tidigare och kommer få mer tid att planera min dag men min brukare.
Helt enkelt, en jävligt bra idé av min man :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar