fredag 31 januari 2014

Nr 29-30-31

Nr 29: Hepp! Dagens middagstips.

Hahahahaha hysteriskt kul att just jag ska tipsa om mat! Jag som verkligen tycker det är sjukt tråkigt att laga mat mest för att jag är värdelös på att experimentera med kryddor. Så allt smakar paprika och vitlök.
Men min brukare fullkomligt älskar min mat och mitt hjärta tycker oxå om när jag väl gör mat. Så någon gång, absolut inte nu, kanske jag blir vuxen och börjar laga mer mat.

Något som iaf gått hem och är gott är: mamma Monas pasta!

Ta en himla massa grönsaker ni tycker om, jag brukar ta:
-gurka
-tomat
-färska champinjoner
-minimajs
-broccoli
-paprika

Stek bacon (om du vill!), släng ner grönsakerna i järnet och när dom är lagom varma/mjuka häller du på grädde, salt, peppar och när det fått gosa ihop sig så avslutar du med att röra ner en äggula!

Koka valfri pasta och antingen rör ner den i såsen el ha den vid sidan om.

Sen avsluta allt med att ÄTA :)



Nr 30: En grej jag är himla bra på.

Jaha, vad är jag bra på?!
Asså jag kommer verkligen inte på något! Jag är nog såhär halvbra på mycket men har ingen egenskap som folk bara "Vi ringer Pattsy för hon är grym på detta!!"


Fast jo, jag är sjukt bra på att få in rövhål i mitt liv, jag är även kallad idiotmagnet! :)



Nr 31: Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

....den som avnjuts med goda vänner. I goda vänners lag finns det verkligen ingen dålig fika. Även om det är kalori/sockerbomber på hög nivå el bara en kopp kaffe/te så är den bäst sålänge man har en god vän vid sitt bord! ❤️



Så, detta var sista inlägget på listan. Nu är det min egna hjärna som får hitta på saker att skriva om och det blir nog bra ska ni se! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar