fredag 31 januari 2014

Saker jag kommer på mig själv med:

* När något är tråkigt så skjuter jag på det så länge jag bara kan! Listan jag började på för att verkligen blogga varje dag känns nu som ett dumt måste och därför skjuter jag på det. Inte för att listan är dum utan snarare för att det börjar bli svårt att komma på svar!


* När någon jag tidigare tyckt om inte längre är någon jag tycker om, då blir dom ett tomt skal. Jag tar bort människan där inne och plötsligt är dom bara sitt yttre. Ett skal: tjockt, smalt, fult, vackert, irriterande, högljutt, lågmält, blekt, tatuerat, piercat, stornäst skal. Personen jag kände finns inte utan jag gör dom till skal.
Det verkar vara mitt sätt att hantera det dåliga...


* Jag tar på mig 1000 roliga saker att göra, upptäcker att tiden inte räcker till och plötsligt har jag inte gjort något av det som var tänkt!


* Jag köper dyrt kaffe på Espresso House när har likväl hade hunnit brygga 3 koppar och hälla upp i termomuggen innan jag satte mig på bussen till mamma!


* Jag planerar att köpa nya skor, fast att mina Nike och Salomon är alldeles perfekta att träna inne och ute i. Men det blir aldrig för många skor och jag har ju faktiskt friskvårdsbidrag via jobbet!


* Jag planerar hur jag vill ha det i lägenheten fast jag aldrig tar tag i det. Störst anledning till det är att vi pratat om att kanske flytta, men vi blir aldrig färdiga att kolla efter något nytt!


* Jag längtar efter en ny skidsemester med all mysig snö samtidigt som jag längtar efter vår och Tjeckien och mcväder!


* Jag funderar skarpt på att utbilda mig till något, yogalärare låg varmt om hjärtat tills jag så att det kostar nästan 30000kr..... Som läget är nu har jag andra saker att spendera 30000kr på, något som jag verkligen, verkligen, verkligen vill och hoppas och önskar blir av inom det närmsta. Jag hatar att vänta och våndas!


* Jag tar aldrig riktigt tag i träning pga ovanstående önskning.... Fast jag vet att jag mår betydligt bättre av att svettas och kämpa än att ligga hemma på soffan och gråta ihjäl mig till Greys Anatomy!


Så nu, nu är det ute! Nu kanske jag ska ta tag i allt istället för att bara komma på mig med att putta undan allt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar