fredag 14 november 2008

Knasdag

Japps, denna dag kan minst sagt beskrivas som knas.
Började morron med att ligga kvar extra länge i sängen. Hade ändå inte nycklarna till jobbet så ja behövde ju inte va där kl 7. Fick mess av Alvan om att hon försovit sig å skulle bli sen. Svarade ganska snabbt på att ja oxå blev lite sen eftersom kl va 20 i 7 å ja inte stigit ur sängen än =)
Väl på väg till min bil ringde dom från jobbet å undrade om ja hade nycklar för dom kom inte in. De visade sig att Alv hade ju nycklarna... TYFISKT! Stackars Alv som bara ville försova sig för en gångs skull! Men men, vi kom in med hjälp av underbara Madde =) Men inte kunde vi börja jobba förrän Alv kommit för hon hade ju nycklarna till de heligaste.... Så de blev morronkaffe å morronprat =) Skönt att slippa stressa å bara softa en fredamorron =)

Ja sen flöt nog dan på som den skulle... Men när ja skulle hem så blev de knas igen.... Ja skulle köra galna Anneli till tåget å de gick ju hur bra som helst. Men när ja parkerade min bil vid mitt hem upptäckte ja att ja inte hade min hemnyckel i väskan. Den va kvar på jobbet!!!! Som tur va hade ja nycklarna då iaf. Så de va bara att sätta sig i bilen å köra tillbaka till ett nersläckt jobb. Hem igen som bara den för ja tänkte sätta igång direkt med att sy mina gardiner. Bakfickan på mina jenas gick sönder på jobbet så ja fick börja syandet med att laga byxorna... Efter en halvtimme ringde min galning å vi skulle ut å äta. De blev grekiskt för ovanlighetensskull. Åt så mycke att ja höll på att kräkas när vi gick där ifrån.... Är fortfarande proppmätt....

Efter middan va de bara att köra hem å slutföra jobbet med gardinerna. Tänkte lägga av många gånger för att göra nåt roligare men ja kämpade på å nu hänger dom upp i vardagsrummet =) Har väntat på samtal från Sandra som skulle kolla om ja säkert sydde men hon är nog fullt upptagen =) Ska tydligen sy egna diner när barnen sover =)
Tänkte ta en bild men kom snabbt fram till att om ni vill se resultatet får ni komma upp på fika istället.

Nej, nu blir de en kopp te, sen sängen. Upp tidigt för träning imorn =)

//Pattsy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar