onsdag 21 oktober 2009

Dagdrömmaren...

De är så jäkla skönt att komma tidigt till jobbet å sitta helt själv. Fantasin flödar å dagdrömmarna tar aldrig slut. Ja tänker å dagdrömmer om allt möjligt, funderar på alla beslut man fattat här i livet, va man kanske ångrar å va man verkligen är stolt över.
De värsta är bara när någon sen kommer å börjar prata med mig mitt i alltihop. Mitt svar blir kort å en aning aggressivt. De är ju såklart inte meningen att låta som en bitter haga men va fonte, låt mig dagdrömma ifred! =)

Inne i sliprummet har ja slutat att använda Mp3 av säkerhetsskäl å då är de extra bra att man kan dagdrömma. Maskinerna låter en hel del men när man har mycke att slipa å man får va helt själc så lyckas ja på nåt sätt tänka bort oljudet. Sen att man tappar kontrollen över en ring el en kedja är smällar man får ta =) Men de är värst när en kedja lyckas fastna runt trissan å handen å man sen ska pussla ihop den till kund. Som tur är händer de inte alltför ofta.....(nu kommer de säkert hända idag bara för de :-S)

Återkommande i drömmarna är massa pengar å just nu även sol..... Vill ha värme å kan nog säga att jo, ja är superavis på Mini som åker nästa vecka å på alla i Braås som åker iväg över jul å nyår. Ja vill oxå..... Va ju superlängesen ja va iväg..... 9 år sen!!!!!


Ja har på sistone börjat fundera lite över mig själv..... Om måndagar är ja iväg på kurs å då brukar de komma en kommentar på tisdan om att de va så tyst utan mig. Även när ja har varit ledig nån fredag kommer samma kommentar på måndan. Om ja är lite trött å helst bara vill va för mig själv blir ja ganska tyst av mig å folk blir genast frågande över va de kan va med mig. Musiken på datorn är alltmer tyst, dels för ja hör inte ett smack om nån pratar med mig å dels för att de alltsom oftas gnälls på att ja spelar.
Folk reagerar när ja hörs å folk reagerar på när ja är tyst. Hur ska ja göra för att alla ska bli nöjda?! Va knäpptyst funkar inte, va normal funkar inte å va överdriven funkar inte heller.....

Nä nu ska ja åter sjunka in i mitt dagdrömmande å va tyst ;-)

4 kommentarer:

  1. Det är jag som står för musikdränkandet numera.. Heh..

    SvaraRadera
  2. hahaha du har tagit över min roll =)

    SvaraRadera
  3. Kim vill leka med Patsy...

    SvaraRadera
  4. Pattsy vill leka med Kim.... i dec =)

    SvaraRadera