fredag 16 oktober 2009

Knuff & Krasch & Guld

Så ska våran kombinerade bil-å-guldverksta heta.....

Detta har inte varit Alfies vecka. Bilen har krånglat så de har knuffats hit å dit. Troligtvis startmotorn som krånglat. Men nu får vi aldrig veta för nu är lilla bilen död. Alfie jobbade satan igår för att kunna köra hem till sina päron å sin älskling. Ja å chefen knuffade igång bilen å sa att hon skulle ta de lugnt å ringa om de va nåt. Vi gick in på verkstan å jobbade lite till när Anders frågar mig om Alv ringt. Eh nej svarar ja (visste inte att ja hade mobilen på ljudlös...), har hon ringt dig? Japp svarar han å ja går å kollar min feleton. Just då ringen den från ett nr ja inte känner igen, svarar å i andra änden är de Alfie;
Hej hej!!! Ja har voltat ner i diket.
Frågade var hon va, lite utanför stan bara, plockade sakligt undan mitt jobb för hon ringde å låt helt ok. Paniken började komma över mig, kastade mig i bilen å körde inte sakta...... Chefen hängde på å vi va först i den blivande kilometerlånga kön..... Ambulans å polis å brandbil va på plats å 2 bilar till som stannat å hjälpt henne. Lille skrutt låg på sidan..... Anders pratade med Alv å kollade att hon va ok, hon skämtade på som vanligt. Plingplongtaxin tog in henne till sjukhuset å ja tog min bil. Fick vänta en liten stund innan ja fick träffa henne. Då kom hennes tårar å mina va inte långt därifrån..... Ja å Anders gick ut å ringde alla viktiga samtal, till Andreas å hennes mor å far.
Alfie röntgades, inga skelettskador. Sen va de till at vänta på observation. De va en överlycklig Alfie som fick av sig nackkragen å kunde studsa in på toa, hon ville icke kissa i nåt bäcken =)
Ja stannade tills hon fick komma ut, halv 9 va kl när vi lämnade sjukhuset.
Körde hem å åt mat, tack snälla du för maten ;-) Kollad de sista på hockeyn å sen kröp vi alla tre ner i dubbelsängen, Alfie, ja å Lasse =)
Alfie mår bra men är VÄLDIGT blåslagen. Vi ska snart göra vid oss å åka å kolla på bilen å sen till jobbet. Mitt skolarbete får bli lite lidande idag men de skiter ja i, allt för Alfie.



Kim; hur gick de igår, blev de nån massage? ;-)

4 kommentarer:

  1. Men herre djävlar, ta hand om henne...
    kram

    SvaraRadera
  2. Du är allt bra modig du.... Grrr

    SvaraRadera
  3. San; hon är vid gott mod för skämten haglar =) Andreas är på väg ner så hon åker med honom upp sen å vilar sig. Hon hälsar tillbax =) Kram kram

    Kim; Ja är alltid modig ;-)

    SvaraRadera