måndag 17 oktober 2011

Dag 24!

Eeehhhh ja kommer inte skriva ett brev här till mina päron men däremot kan ja kanske få skryta lite om dom.

Mamma:
Världens bästa mamma!! (de tycker ju kanske dom flesta om sin mamma......) Hon kämpar å sliter men de finns alltid tid för barnen. Hon ställer upp så mycke att hon själv håller på att gå sönder. Inte bara för barnen utan även för alla andra i hennes närhet. Hon tar på sig en ledarroll så att saker å ting blir gjorda men nackdelen med detta är att hon blir utnyttjad oxå.... De är väl nåt ja fått av min mor för ja är likadan....
Visst, mamma kan skälla å gnälla men de kan väl alla?? Å hon gör de av kärlek å omtänksamhet.... Även om den lilla tonåringen kryper in i mig å ja tycker mamma är tjatig så vet ja innerst inne varför. Hon vill se mig uppnå min dröm. Hon vill hjälpa mig få de där ja vill ha.... Å för de älskar ja henne. Ja vill faktiskt aldrig va utan min mamma!!!

Pappa:
Ja, även han är världens bästa! Han har en humor som inte är av denna värld, han välkomnar alla men sållar även bort dom som inte förtjänar att finnas i närheten. Han ställer oxå upp tills han håller på att gå sönder. Han är alltid rättvis.
Ja glömmer aldrig när ja ringde hem från skolan å behövde lite tröst å stöd. Pappa svarade å ja grät en skvätt för ja hade haft en helvetes dag i skolan. "Men packa väskan å kom hem då." De va ju inte alls va ja vile höra... Ja ville höra "Lilla gumman, du fixar detta. Bara ta ett djupt andetag så kommer allt gå fint. Du är jätteduktig å du kommer klara detta." Men nej, ja fick "Packa väskan å kom hem. Du har ju bara 4v kvar av en 4årig utbildning. Kom hem då om du inte fixar de" Detta fick mig taggad till 1000. Självklart skulle ja klara de!!!! Så istället för att gulla med mig som mamma hade gjort ställde han hårt mot hårt.... Ja vet att ja hade inte gett upp om ja hade fått prata med mamma å fått lite gullande men detta taggade mig istället. Så pappa han är bra han!!!
Han är även den som aldrig någonsin skulle låta något ont hända oss. Då blir han arg å de är fanimej inget skoj att se han arg...........

1 kommentar:

  1. Vilka UNDERBARA päron du har!!!
    Du är lyckligt lottad!
    Pössen!
    CH

    SvaraRadera