måndag 28 november 2011

När gick människan å blev så egoistisk??

Som dom flesta kanske märkte igår så blåste de. Ganska mycke faktiskt. Vi hade möbler som möblerade om sig själva å ett askfat på rymmen. Annars klarade vi oss. Mor å far hade tunnor med lock som levde ett eget liv å stackars Tina fick takpannor på nya bilen....

Men iaf, så ja de blåste igår. Å hur dum är man om man tror att tågen går som dom ska då??
Ja va smart nog att kolla tåg å bussar redan igår men även en runda till tidigt i morse för att slippa va ståendes som ett fån.
Mycke riktigt, tåget gick inte till Osby!
Så ja kollade bussarna 1 gång till utifall att de inte skulle komma en ersättningsbuss. Men nu gjorde de de så ja tog den.
Väl på bussen va de ju lite kaos men de får man ta. Busschauffören fick in oss alla å sa med vänlig röst att nu va vi på väg å att de skulle ta ca 30min till Osby, 45min till Älmhult å 1h 45min till Alvesta. Tjejen bredvid mig tittar storögt å frågar:
Ursäkta, hörde ja rätt? Skulle de ta 1h 45min till Alvesta?
Japps, svarar ja.
Amen herregud!
Då kunde ja inte låta bli: De tar faktiskt så lång tid med buss....

Normalt tar tåget 13min till Osby å kanske 1h till Alvesta men inte fan kan man räkna med att en buss ska kunna köra lika snabbt! El???

Sen hörde ja en tjej bakom mig ringa sin mamma: Asså, ja är fortfarande i Skåne å dom på tågen va ju helt kokkobello. Ja måste verkligen va i Jönköping kl 14 annars kommer alla bli skitsura på mig. Asså, dom måste lösa detta. Nu tog ja ju tåget så att ja skulle va framme till 14...

Eeeeehhhh, ursäkta men de va storm igår!!! Tågen går inte som vanligt för de ligger träd över spåren!!! Å kolla upp liiiiite tidigare ifall du kanske behöver åka tidigare för du kan räkna med en del förseningar för som sagt, DE VA STORM IGÅR!!!! Å är de normala människor du ska träffa så har dom nog lite överseende med att du är sen!

Ja kan sätta min högra hand på att hade något hänt, ex en människa hade drabbats av hjärtinfarkt el nåt liknande så hade bannemig vissa människor blivit vansinniga för att dom skulle blitt ännu mer försenade. Så ja bara undrar, när fan gick människan å blev så egoistisk???

1 kommentar:

  1. HAHAHA!!
    Kan inget annat än att skratta!!!
    Satte ju mig på samma buss som du hoppade av och åkte mot Älmhult!!
    Hörde en tjej som ringde säga" Detta är fan det jävligaste jag varit med om". Hela bussen är full med nördar och 2 ungjävlar som skriker! Vi lär ju aldrig komma fram"..
    Hmmm...
    Hon kunde lika gärna tagit mikrofonen och pratat i för ALLA hörde det!!
    Miffo!
    Håll käften o va tacksam att du för varje sekund som går når ditt mål, ville jag bara säga..
    Men tyckte det räckte med att ALLA vände sig och glodde på henne!
    Pucko!

    Pössen

    SvaraRadera