söndag 4 november 2012

Hej ångest, kul att träffas igen!

Sicken jäkla skitdag!!! Bakfull och ångestfylld till tusen. Dagens känsla: SKJUT MIG TACK!

Fredagen bestod av kurs hela dagen, fantastiskt kul och väldigt givande. Jag var iväg för att lära mig läsa i tarotkort. För mig var detta en spännande upplevelse och hela dagen var fantastisk.
Tog bussen hem på kvällen, välte i mig stekt fläsk och bruna bönor, sen slocknade vi i sängen. En helt normal fredagskväll med andra ord :)

Igår gick vi hem till Kalle och Evelina en sväng, Mac skulle titta lite på taket som ska rivas och bytas. Efter kaffe och prat, lite titt på taket och ännu mer prat gick vi hemåt. Kvällens plan blev att gå till Bishop Arms som öppnade igår här i stan, med Folke och Munch. Väldans trevligt men maten var en stor besvikelse. Nu tog jag och Mac en pubtallrik i tron om att vi båda kunde dela på den... Visst det kunde vi såklart men hallå?! 8 oliver, 2 ostbitar, 1 bit parmaskinka och en liten hög med kantareller och rödlök dränkt i vinäger..... För 109:-!!! Munch tog en kantarelltoast och utvärdering på sen blev "god men definitivt inte värd 93:-" Vi hade förväntat oss mat i klass med andra Bishop Arms...
Servisen var urdålig så det var tur vi satt i baren.... Alla som satt vid bord fick komma upp till baren och beställa FAST det sprang 2 servitricer ute hela tiden....
Kvällen slutade med att vi gick hem relativt tidigt för denna lilla damen blev onykter....

Så ja, dagen har fått välkomna ångest först i fom av bakfylla.... Sen blev det ännu värre när Jenny kom på besök och vi började diskutera vikt. Ställde mig på vågen och någonstans i bakhuvudet trodde jag faktiskt att jag skulle få se ett bra resultat. Nu blev det inte så.... Väger tydligen mer än någonsin så ja, skjut mig snälla.....

Tänker snart krypa ner i sängen och välta mig lite till i ångesten...

Hejdåhejdå!


6 kommentarer:

  1. Är på samma ställe som du med träning & mat, måste skärpa mig. Peppkram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Peppkramen behövs verkligen! Skickar en i retur till dig!!

      Radera
    2. Tack :-)Ikväll blir det innebandy för mig. Älskar min innebandy :-)

      Radera
    3. Jag tänker ge mig på indoorwalking minst 4ggr denna veckan, dax att ta tag i dödköttet! :)

      Radera
  2. Jag tror att Herr Ångest :( fanns på fler ställen igår. Han var inte på min vågen för den har jag gömt, men fanns där i bakgrunden ändå.
    Ny vecka o dax att visa vem som bestämmer!
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp ny vecka med nya mål! Nu jäklar i den kör vi ;)
      Pussåkram

      Radera