måndag 19 november 2012

Hemmafru?

Testade på det där med att vara hemmafru idag.
Har tyckt länge att jag försummar mitt hem för att åka och jobba tidigt och komma hem sent och sen smita iväg för att träna. Å med tanke på att mitt hjärta drar hem fem ton grus och betong varje dag så kändes det ännu mer passande att jag skulle ta tag i detta. (han jobbar ju ca 14h/dag så jag kan ju vara snäll och städa :) )
Så efter en underbar fika med Sonja för att fylla på med energi både för henne och för mig, begav jag mig hem.

Stannade till på TGR och köpte mustaschstrumpor till mig och hjärtat och sen blev det en sväng in på Lilla Ängeln för att köpa lite nya blommor. Visade sig att ägarinnan går en silversmideskurs och det hela slutade med att jag troligen ska utföra både en reparation och en nytillverkning till henne!! :)

Väl hemma så blev ugnen skurad, badkaret likaså. Dammsög hela lägenheten, dammtorkade bokhyllan från helvetet, putsade speglar högt och lågt och kände mig allmänt skitduktig :) Sen passade jag på att fixa bokföringen för november och betala lite räkningar för företaget.

Sen fick jag vackert ställa mig och laga mat även om jag sagt att jag inte skulle göra det mer i år!

Sist men absolut inte minst asade jag röven till gymmet, trött som fan och ville inte alls egentligen men det strulade och gick inte avboka.... Så pass 6 av 30 avklarat och jag ville helst kräka. Knäet ville inte som jag så det blev liiiiite lättare träning än normalt. Men då är det ju tur att jag har minst 4 pass kvar denna veckan ;)

Summasumarium: njaaaa hemmafru är inte min grej alltid iaf!


4 kommentarer:

  1. Vilken fart det blev på dig då. Jag tror visst att du passar som hemmafru (på deltid. MEN en kul hobby är ett måste för dig.
    Hoppas du får en go dag.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. I värsta fall får jag väl ha hemmafruandet som hobby ;)
      Pussåkram

      Radera
  2. Wow vad du är duktig! Nu blev jag också sugen på att vara lite hemmafru någon dag. Det är ju synd bara att om man väl är hemma en dag så är det för att man är sjuk. Har ju ingen lust att ta ledigt för att städa och på helgen finns det så mycket annat som prioriteras. Nej, att vara ledig en vardag för att städa vore faktiskt perfekt :D
    Och visst var du ändå nöjd över dagen? Jag brukar vara sjukt nöjd och glad efter en sån dag när jag fått gjort allt möjligt bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var sjukt skönt att få allt gjort!! Enda fördelen med att ha eget företag Anna, är att städa mitt i veckan. Å andra sidan får jag jobba lite längre dom andra dagarna! :)
      Jag var mer än nöjd även i morse när jag vaknade!! :D
      Pussåkram på dig!!

      Radera