torsdag 15 november 2012

Hon som inte lagar mat!

Folk i min närhet vet att jag inte direkt är förtjust i att laga mat! Varför? Jo för mamma är kock och sjukt bra på att laga mat!! Har även läst att matlagning hoppar över en generation när det gäller tjejer och jag tror stenhårt på det!

Så för att få mig på fall bör man vara sjukt bra i köket, vilket som tur är, min man är!! :)

Fast denna veckan har han jobbar lääääääänge och inte kommit hem förrän åtta om kvällarna. Så igår föll det på min lott att göra lite mat..... (Annars hade jag hungrat ihjäl!)

Hittade ett recept i tidningen för ett tag sedan och tänkte märkligt nog: det skulle nog kunna bli gott. Här är receptet, dock väldigt dålig bild!



Jag briljerade i köket, lyckades klara mig från ev brännskador och köket ser faktiskt ok ut fortfarande!
Maten då?
Smakade faktiskt gott och bästa betyget var nog att mannen åt 2 stora portioner!! (För det kan ju inte vara så att han var sjukligt hungrig efter att varit iväg 14 timmar och hade kunnat välta i sig vilken mat som helst!)

Mamma hade varit sjukt stolt om hon sett mig igår för jag tom diskade undan allt direkt! ;)

Så nu blir det inte mer matlagning för denna damen under 2012!! ;)

2 kommentarer:

  1. Du inmpar!! Övning ger färdighet!!! =)
    Pössen

    SvaraRadera
  2. Klart du hinner med minst en middag till. Det såg ju supergott ut. Du får jättegärna komma hem och laga något gott till mig.
    Kram

    SvaraRadera