tisdag 5 mars 2013

Jag är ledsen men hur svårt kan det vara???


Länge har ajfånen ropat efter att bli uppdaterad. Men då jag och mannen endast har internetz via våra fåner så tar det sjukt lång tid vid större uppdateringar så jag brukar passa på att göra den formen av uppdates när jag befinner mig i verkstan! Här finnes nämligen wifi! :)

Och vips så är luren uppdaterad och som ny.

Som alla människor i världen borde veta så bör man starta om sin lur då och då. Den kan lixom bli litta seg annars.... Men detta borde som sagt världen veta, för så har det varit sedan mobilen uppfanns!

Men sen har vi detta här med dagens teknik. Nu finns det ju lixom något som heter Apple som tillverkar produkter som tex ajfån. En ajfån ska man synka med en dator då och då, se det som en säkerhetskopia. Ni vet en sådan som ni gör med er dator då och då, för att säkra sig att allt man vill ta vara på är sparat ifall något händer. För det vet man ju att det kan hända!

Iaf det här med ajfån. Jo om man synkar den med sin dator då och då, det tar inte många minuter SEN SLIPPER ALLA VI ANDRA SE PÅ FB ATT MAN BLIVIT AV MED BÅDE KONTAKTER OCH PROGRAM! OK??!!

Har flera vänner som "råkat" ut för att kontakterna plötsligt försvinner och i ärlighetens namn kan jag inte förstå vad dom sysslar med!!! Jag hade aldrig sådana problem med min 3:a och har inte haft det med min 4:a. Mannen är inne på sin tredje uppgradering av ajfån och inte heller han har haft något sådant problem med sina!
Sen när man frågar berörda personer "Synkar du fånen med datorn??" blir svaret till 99,9% "...nej...."

Ledsen att säga det men IN YOUR FACE!


(gräver ner mig i underjorden nu med risk för att min lur plötsligt ballar ur tack vare detta inlägg....)

1 kommentar: