söndag 27 april 2014

Ibland får man en klump i magen....

Ambulansen är precis vid min motorcykel för omkörning när jag upptäcker den. Bilarna framför har precis lika lite koll som oss men ambulansen kommer förbi. I andra körfältet upptäcker jag snart bilar och människor i en åker. Hjärt-lungräddningen är i full gång och då ser jag det glimra till. Genast får jag en klump i magen och när vi kör förbi kollar jag på motorcykeln för att se ifall jag känner igen den. Nu gör jag inte det men klumpen i magen finns kvar och jag känner plötsligt att jag mår illa. 

Hemma upptäcker vi sedan denna artikel: 

Just i den stunden känner jag att mckörningen tappar sin charm. För jag blir mer berörd av en olycka på mc än en olycka med bil. 

Men jag känner efter en stund att jag kommer fortsätta köra, för jag gillar ju det i grund och botten. Allt kan hända och jag kan likväl bli skadad när jag går utanför dörren som när jag kör hoj. En sjukdom kan slå till vilken sekund som helst och så länge jag kan och tycker om det kommer jag fortsätta köra. 

Må han vila i frid och må vi alla få behålla hälsan så vi kan hinna göra allt vi vill i livet! ❤️

2 kommentarer:

  1. Ni måste kört precis före oss för vi körde förbi när dom bar in båren i ambulansen... Undrade just hur han lyckades köra av precis på en raksträcka, men det förklarar ju saken. Hemskt oavsett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då var vi inte många minuter före er!

      Radera