fredag 20 januari 2012

Meddelande om spårändring!

Stressade bara lite till tåget idag. Va en mycket trött människa å snoozade lite länge kanske...

Morronrutinen ja haft dom senaste dagarna ändrades igår. Normalt går ja förbi tant C å pratar lite med henne men igår blev de lite tidigare än vanligt så tant C va nog knappt vaken.
Idag blir de oxå annorlunda för ja tänker ta skjuts med mamma när tåget väl är framme för jösses vilken isgata de va i hela Osby igår!
Otroligt va de kan skilja på bara en liten bit för hemma fanns de inte ett spår av varkens snö el is!

När ja väl idag stod ute å väntade på tåget blev de spårändring. Så visst, upp för den fullt fungerande rulltrappan å ner för den som inte funkade... Å när ja kommer ut igen, så snöar de!!! De tog knappt 1 min att byta spår å då har de plötsligt blitt väderomslag!!! Maaj gaaad vilket roligt land vi lever i!!

Sen har ja alltid undrar en sak, har inte folk förstått att detta är Sverige å att de faktiskt kan snöa här?!
Folk gnäller hit å dit på snön men ja är hemskt lessen å säga de: I Sverige snöar de faktiskt ibland å de är bara januari!!!!!!!!

Tant C, ja vet att du inte gillar de pga skottningen så de är lixom inte samma sak som de andra gnället ja menar!! :)

Nej, nu är de dax att göra mina fredagstimmar å sen är de äntligen helg!!


Över å ut!
Patsky on the ajfåån

1 kommentar:

  1. Hade jag bott i "vanlig" lya, hade jag nog inte heller gnällt, förutom när det varit snöblask!
    Men de 2 sista årens JÄFLA skottande har fått mig att fullkomligt HATA snö helvetet!

    Mycket riktigt..
    Tant C vaknade lagom du passerade här igår!
    Blev bra snopen när jag insåg att du hade andra tider och jag missade dig!
    men jag überlevde.. Men nöd och näppe!

    Se jo tomörrow! =)

    Pössen!
    Tant C

    SvaraRadera