söndag 20 januari 2013

Kaka någon?!

Efter att läst detta hos Katta och varit på fika hos Mirijam och Tobbe och bara pratat kakor så kände jag att NU var det dax att baka lite! Även om jag själv undviker socker så mycket jag bara kan så behöver ju inte min sambo sitta utan goda, hembakta kakor :) Sen vet man ju aldrig om folk råkar hitta hem till oss på en kopp kaffe och känner för en kaka el två!

Så igår kände jag för att göra slag i saken:
Sirapskakor

 Märtas skurna chokladkakor

 Tigerkaka

 Hallonpannacotta

Hallonpannacottan är det enda utan socker, alltså helt anpassat till mig ;)
Skulle även bakat drömmar men vaniljsockret tog slut.... Tanken var också att inviga muffinsjärnet jag fick i julklapp, fick muffinsmix av päronen när dom kom hem från Holland, men orken tog slut på vägen så det fick vara. Kanske får jag ett ryck idag istället och testar! :)


Nya jobbet gick kanon i torsdags och jag ser fram emot att jobba imorgon igen! Sen efter veckan håller vi tummarna för då kommer beskedet på vilken tjänst som blir min, grav.vik el timmar!


2 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid ta med cookies till jobbet och muta mig angående vilken tjänst som ska bli din!! *Blink, blink*
    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ja det skulle jag ju kunna göra! ;)
      Pöss

      Radera