onsdag 17 februari 2010

Guldsmedsporr =)

Känns som att de är så mycke ja glömt berätta!

Tex att man bara måste älska lärarna. Dom är så snälla å kloka. I förra veckan gick vi igenom våra verktyg (dock inte dom ja haft med från jobbet) å kollat om de va nåt vi behövde extra el nåt som skulle bytas ut å fixas till. Nästan alla plasthammare behövde byta huvud men inte min. Sen gick Sergie förbi min verktygslåda å såg min plasthammare från jobbet. Nu kan ja ju tillägga att den hammaren har ja haft i snart 3år å mycke bankande har de blitt men än har ja inte bytt huvud på den. Sergie tyckte nog den såg lite illa medfaren ut å frågade om ja inte skulle fixa den. "Men de är ju min egna hemifrån...." Han tittade på mig, tog hammaren å bytte ut bägge huvena =) Många tack för de, nu slipper ja göra de hemma på verkstan =)

Carsten va lite förnuftig igår å sa att de finns bara 2 betyg; att bestå el dumpa. Helt rätt, ja ska inte bry mig om vilket betyg ja får bara ja består. Sen ett bra betyg är bara plus i kanten.

Idag har de varit en heldag med teori. Tror ja har koll på läget men ja har nog stressat upp mig ikväll å blandat ihop en massa som ja igentligen kan. Anna fick mig till att lugna ner mig å då insåg ja att ja kan nog detta nu, behöver nog inte plugga ihjäl mig...

Efter skolan fick de bli en liten tur till Gröndal. En pytteliten butik med MASSA stenar å pärlor å en del verktyg. Ja å Anna kände att vi behövde böfflar, ett slip å polerhandverktyg för er som ej förstår =) Billiga va dom å de går bannemig inte att få tag i hemma. Så de fick de bli. Sen har mamma å pappa sponsrat med en kaffebryggare som ja å Anna har syra i så vi slipper dela den med alla andra. Till den behöver man en plastpincett att ta upp sakerna med. Inte bra med järn i syra, de förstör massor! Så de blev även inhandlat varsen sådan =) Sen köpte ja lavastenar å korall =) Gillar de massor! Så nu ska ja bara komma på några snygga lås sen har man 3 halsband =) Kommer nog inte behålla dom själv, inte alla iaf....
Hade kunnat handla bra mycke mer om ja bara hade haft pengar =)

Kommer inte att slänga kaffebryggaren sen som mamma föreslog utan ja ska spara den till min egna lilla verkstad som ja nån dag i livet ska ha. Så nu har ja syrabad, plastpincett å böfflar =) Kan ju starta verkstad när som ;-)


Idag fyller världens bästa å finaste mamma nånsin år, nämligen min =) Grattis på födelsedagen moder =) Pussåkram!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar