tisdag 2 februari 2010

SlarvPatricia....

Letade mig blå igår efter min internetdosa...... Letade i sovrummet, köket, vardagsrummet, väskan, andra väskan ja haft med till mamma å pappa, ja tom i badrummet. Men nej den gick inte att hitta! Tänkte en stilla tanke att ja kanske tappat den i bilen alt glömt den hos mamma å pappa. Gjorde ett sista desperat försök att leta efter den på jobbet å vet ni vad?! Där va den =) Betalade ju skolhemsräkningen på jobbet i fredags å inte fanken tog ja med dosan hem igen. Men nu är den hittad å guldet är betalt =) Så nu ska de bara klaras av lite stuf sen ska den pyttelilla guldbiten omvandlas till något vackert =) Nåt vackert som inte ens ska stanna i detta land men som ja vet kommer uppskattas massor. Synd bara att de inte ska lämnas förrän i maj.... Kommer bli en lång väntetid.

Har idag funderat en del. De blir lätt så när man jobbar å låter tankarna flyga iväg. Tankar som både är bra å dåliga. Tankar om hur de kunde varit, tankar om hur de kunde blivit å hur de kommer bli. Dagdrömmar avlöser tankarna å drömmarna blir precis så som ja vill att de ska bli. Lite avundsjuka å en massa jävlarinamma! Tur att ingen annan levande varelse kan leta sig in i huvet på mig å se allt de ja tänker å fantiserar om. Ja tror ja hade blivit inlåst för all framtid. Men de är mina alldeles egna små hemligheter precis så som ja vill de ska va.... =)

Men en fråga ja ställer mig är; Hur kunde nåt så underbart plötsligt bli så motbjudande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar