fredag 11 september 2009

Böcker =)

Kom ner till mina päron igårkväll. Va ganska trött när ja kom hit men en öl å lite vin fick ändå slinka ner. Pratade med Johan å Jikke å såklart mamms å papps =) Åt mumsig middag å sen spelade vi lite kubb. Satt ute ganska länge, frös men papps skulle elda lite å en tjockare tröja fick åka på =) Hade helt glömt efterrätten så när ja sa att ja skulle krypa ner i sängen fick de ändå vänta ett tag för vi va ju tvugna att äta dessert =) Sen kröp ja ner å läste lite i min bok ja just nu har fått i händerna. Har sovit ganska så bra men absolut att ja föredrar en säng istället för en luftmadrass =)

Vaknade vid 7... Vägrade gå upp för ja är ju faktiskt ledig! Men ja va alltför kissnödig så ja fick ändå snabbt stiga upp ur sängen. Men efter toabesöket kröp ja ner igen å halvsov en stund till =) När ja väl tyckte att de va ok att gå upp var frukosten nästan klar. Mmmm en av anledningarna till att ja älskar att va hemma hos mamma å pappa =) Åt som en häst, så nu får snart Knubbisen kalla mig tjockis.... =) Tog de lite lugnt efter frullen, satte på skattemärket på min bil å sen tog ja, mamma å Jikke min bil till Hanaskog å Svens flyttningar. Hittade massa skit rent ut sagt men ja hittade även ett piano.... ÅÅÅÅÅÅ ja vill ha!!!! De va jättefint ju! Men ja har ingen plats... Suck!
Men sen hittade ja en massa böcker så ja blev väl nöjd ändå =) Hoppas de blir en kall höst så man kan krypa upp i soffan med en varm filt å en kopp varm choklad el te å en bra bok!!! Gutt de =)

Nu är de kaffe å kaka som gäller. Kommer väga 100kg när ja kommer hem igen!

3 kommentarer:

  1. Samma här, jag skall äta fläskpannkaka och i morgon blir det KÖTT! :D Och idag smällde jag i mig en påse brända mandlar som jag köpte på marknaden.. Oj, oj.. Det blir att träna häcken av sig sedan.. Vad läser du nu månntro? =)

    Ha det så skönt och lägg inte till med alltför mycket rotvälska så skall jag försöka att inte gnälla alltför mycket på måndag.. ;P

    SvaraRadera
  2. Vad hittade du för goa böcker...låter så mysigt att få krypa upp i soffhörnet och läsa. Hoppas allt är bra med dig. Kram moster Anna

    SvaraRadera
  3. Alfie; nu läser ja Gold-diggers, typ en Jackie Collins, rika brudar som vill ha mer =)

    Moster: Ja hittade Jackie Collins å John Grisham, underbara författare =) Letade febrilt efter guldsmedböcker men hade ingen lycka... Kanske nästa gång =)
    Allt är bra, hoppas de är fint med er oxå.
    Pussåkram

    SvaraRadera