onsdag 24 april 2013

Nu skulle man kanske haft en bil... (fast bara om jag inte hinner i tid ok?!)

Jag brukar vara duktig. Verkligen brukar!!! Men äntä idag äntä....

Jag åker tåg till nya jobbet, sjukt smidigt då jag bor precis intill stationen och detsamma gäller min brukare fast då på annan ort! Jag brukar ALLTID kolla så tågen är i tid för annars kan det ju hända att jag måste åka ett tåg tidigare. Men just idag hann jag inte! Och gissa vad????

ALLA tåg upp mot Kalmar är inställda!!!!

Vet inte vem jag ska tacka heller över att det inte fanns en kotte att fråga om hur dax ersättningsbussarna skulle avgå!! Tur som jag har gick jag ner för att kolla ifall någon fanns där och se, där kom lilla bussen! Normalt går tågen ..:36 men bussen ville köra ..:10! Inte mig emot, jag hann ju! :)

Så nu sitter jag här med mitt färgglada bröst och mins dödskallar på väg till jobbet!







Håll nu tummarna att allt funkar som det ska imorgon när jag ska hem!!


1 kommentar:

  1. Väl du kutade ner som du gjorde. Men jag hade självklart stannat tills du kommit annars! Men du hade en j-a tur!!!

    Så dålig stil att INGEN finns till hands att fråga.. Var ju en stund innan du åkte som tågen blev inställda och dom BORDE ha hunnit få dit någon/några att hjälpa alla! Särskilt på den stationen som är lite av en knutpunkt i tåg/buss trafiken!!!!

    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera