lördag 13 april 2013

Oljebyte genomfört!

Nästintill direkt efter jobbet iaf åktes det hem till mina päron! Där stod pärlan och väntade!

Kåpjäveln nertill var inte att leka med och jag ville inte slita för hårt för att få bort den! Men med lite hjälp från hjärtat fick jag loss den till slut! Pappa pekade och plockade fram lite men annars gjorde jag det mesta själv :) Är ju egentligen absolut inga svårigheter med att byta olja och filter men då jag aldrig gjort det helt själv så kändes det tryggt med far och sambo på plats!

Efter att det var gjort blev det kvällsmat och sen klistrades det lite skydd


Har redan skavt med dragkedjan på jackan på tanken sen innan så för att inte förvärra det hela satte jag dit ett skydd! Då jag inte hittade något helt transparent el silverfärgat så fick det bli Valentino Rossi på tanken :) Jäkla tur i havet att han dessutom sitter på en Honda på märket annars kunde det blivit litta pinsamt!!

Nu är vi iaf hemma efter dagens äventyr och det blir en öl i soffan innan sängen ska intas, blir tidigt då det är jobb imorgon igen!

Tjing tjing!

2 kommentarer:

  1. Du är fan i mig BÄST!!!
    KAN SJÄLV!!!!
    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahahahaha ja, Totte 5år kan själv! ;)
      Pöss

      Radera