måndag 22 juli 2013

Badflicka 2013

Jag kan verkligen inte minnas sist jag låg ner på en handduk, i närheten av en sjö el ett hav, solade i bikini och sen hoppade i för att bada!!! Men idag har jag gjort exakt det! :)

Efter jobbet blev det stekt ägg och kaffe med mannen sen hoppade vi på bussen till Mala och Sparrsjön. Allt detta hittar man strax utanför Hässleholm och det var en pyyyyyytteliten badplats och totalt var vi kanske 40 pers. Alltså helt lagom! Inget trängsel, inget spring och bara lugnt och stilla. Vattnet var kallt direkt när man hoppade i men det höll säkert en 22-23 grader.








Jag nådde punkten i söndags, den punkt då jag vill kräkas på mig själv. Varför? Jo i denna värme gnuggas låren mot varandra och det känns äckligt och jag föreställer en 160kg's människa när jag tittar i spegeln. Så det flyttades in en app i ajpääden och vips så körde jag träning i 30min på jobbet. Imorse följde jag mitt nya mönster, tränade innan jag packade ihop mina saker och kunde lämna jobbet med ett leende på läpparna.
Tanken är nu att tvinga med mannen till gymmet, känner dock att min lilla simning idag räknas som lite träning för axlarna vill avge en liten form av träningsvärk. Jag storgillar det! :)

Imorgon är det ytterligare en ledig dag med älsklingen som står på schemat, en lång morgonpromenad, "invägning" och sol/bad står på schemat. Även en runda på hojen och betala jobbfakturor ska försöka hinnas med.

Nu kör vi, el?!

3 kommentarer:

  1. Härlig dag!
    Jag känner som dig ang badplats. Orka Åhus med en miljon människor eller nåt dyl.
    Bättre att få vara liiiite för sig själv och njuta av lite plats och lugn & ro.

    Knappast 160 kg va? hahaha! Knas!
    Ha en fin dag. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Janej Åhus känns som miljontals med människor och massa stimm! Minns inte sist jag badade i Åhus :)

      Inte 160kg kanske men dock 77,2 vägde jag. Dax att lägga in dödsstöten och komma under 68 igen :)

      Kramar

      Radera