torsdag 18 juli 2013

Systuga för fulla muggar och gravidförvirring!

Dagen har varit sjukligt lång men helt fantastisk. Extra lång blev den tack vare ett långt telefonsamtal igår och lite sömn på jobbet men men, vad gör man inte för sina kollegor?!

Efter jobbet blev det snabbt iväg till Knislinge för att hämta mitt paket från Jotex. Hade hoppats på att ha allt hemma redan i tisdags men Patricia+paket verkar inte vara en bra kombo just nu.
Även pärlsakerna hade landar hos posten så det kunde oxå avhämtas.

Sen blev det bilfärd till Hörvik och lilla Anna. Packade upp paketet från Jotex som skulle innehålla 3st fransdraperier men istället innehöll det 2 fransdraperier och 1 par jeans-shorts?! Ringde och skällde, beställde mer fransar och krävde ha det senast på måndag då jag redan betalt för expressleverans en gång och dom uppenbarligen har synskadad personal som packar?!

Kom igång med att sy iaf, en testklänning slängdes ihop snabbt som blev något stor upptill men perfa över höfterna. När Anna väl tänkt och pysslat sydde vi i det riktiga tyget istället. El ja, Anna sydde, jag fixade med mina fransar!!

Men söta Anna var lite förvirrad (hon skyller det på graviditeten som det bara är 2v kvar på!) och till slut fattades det knappt 5 cm i ryggen.... Men hon lyckades styra upp allt kanon, allt är löst och kommer bli sjukt snyggt! Nu är det sista bara fransarna, sen ska nog allt vara fixar och jag kan bära en ny, snygg klänning på brors bröllop :) Taggen heter RillEsa2013❤ på instagram, hoppas jag kan fylla på där ordentligt ;)

Efter många timmar med symaskiner, frukost, lunch, glass, kaffe, Pixiemöjs och underbart sällskap begav jag mig åter till Knislinge. Dels för att skicka tillbaka jeansshortsen och hämta ut nya ultraljudet som kommit!!!! :)

Tog en snabb kaffe med mamma sen var nästa stopp Hässleholm. En efterlängtad dusch, massa pussar på mannen, kvällsmat och nu äntligen sängen. Är helt färdig men medans mannen får efterlängtad och välbehövlig egentid imorgon så passar jag på att jobba 24h. :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar