torsdag 11 juli 2013

Varför är det jobbigare att cykla än att springa?!

Efter jobbet idag var det bestämt att jag skulle hem till moster. Men plötsligt har skånetrafiken beslutat att bara köra varannan timme till Knislinge?! Så jag hann hem och packa ny väska samt kolla lite på once upon a time (har lyckats bli BESATT!!!)

Hoppade på bussen och promenerade snabbt hem till päronen för att hämta min cykel som står i deras garage. Foo fighters i öronen och snabba skor på fötterna så trampade jag iväg. Och dog efter ca 3m!!! Maaaj gaaad i himmelen vad jobbigt det var!! Gick nog igenom alla 24 växlarna, hade andnöd och stumma lår men jag tog mig dit! Ca 5km med mest grusväg och jag kunde pusta ut (läs: FLÅSA!)
Prat med moster och med hennes man, lunch, kaffe och medans moster tog sig an en kund, (moster äger och driver Annas Bio Care), satt jag i solen och spånade på saker jag måste beställa.

Sen blev det en runda inne i mosters affär och en snygg väst fick faktiskt följa med hem.

Nu inväntar jag mamma för att dricka lite kaffe innan jag ska hem och pussa massor på min man! ❤




Cykeltur-check!



Dreglade inför ny beställning av saker :)




Passerade massvis med mjölk på väg till och från moster!

1 kommentar:

  1. Kan ju bero på att du kanske inte cyklar så ofta.. =)
    Jävligt bra jobbat iaf!!!!
    Fina kossor hade du ju som sällskap oxå! =)
    Ses snart!
    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera