söndag 21 juli 2013

Goda gärningar och latinofestival!

Gårdagens goda gärning bestod av att hjälpa 3 colombianska tjejer komma med tåget ner till Malmö och latinofestivalen. Stackarna stod vid stationen i Älmhult, förstod inte hur man köpte biljett och första människan dom frågade om hjälp hos var en sur jävel!

Jag fick med dom på tåget och tänkte att en trevlig diskussion ev kunde uppstå med en konduktör då dom saknade biljett men just igår verkade dom inte kolla biljetter! Väl i Hässleholm kunde vi köpa biljett med kontanter och tjejerna kom med tåget till Malmö.

Själv gick jag hem, drack kaffe med hjärtat, handlade kvällsmat och sen tog vi oxå tåget till Malmö. Mac hade hittat latinofestivalen på fb tidigare i veckan så planen var att åka ner om jag inte var för trött efter jobbet. Uppenbarligen var jag ju inte det eftersom vi åkte :)




Självklart testade vi matutbudet, många + på det :)

Dom tre colombianska tjejerna vinkade glatt när dom såg mig och det kändes skönt att ha hjälpt dom! :)

Farbror Folke kom oxå ner och plötsligt hittade vi en alldeles egen kokong att ta familjefoto i



Väl hemma passade jag på att sova medans mannen gjorde kvällsmat, var uppe snabbt och åt sen blev det sängen igen! Kalla öl i sommarvärme är grymt farligt för mig ;)

Nu är det åter jobb sen blir det 2 lediga dagar med mannen ❤

Hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar