måndag 23 februari 2009

Härmed förklarar ja krig....

Japp Akassan vill inte ge upp....
Ja blev lovad i dec att inte bry mig om den enskilda akassan i metall som inte alls har nåt med facket metall att göra iom ja skulle bli medlem där. Dom lovade att ringa akassa å kolla att allt va ok för att ja hade inte fått något besked hem. Förra veckan kom de 4 räkningar å ja ringde för att kolla upp de hela, fick till svar efter många om å men att kasta räkningarna men att ja miste 2 månaders akassa. Helt ok för mig. I tordes fick ja ett brev hem om att det inte gick att gå ur utan att ja va tvungen att göra en omprövning på ett beslut som ja aldrig fått hem. Idag har ja suttit i telefonkö å fick till slut prata med min handläggare om att ja tänker inte betala då ja inte fått nåt beslut hem å ja har fått besked på att ja kunde kasta räkningarna. Hon skulle fixa detta på bästa sätt å i eftermiddags blev ja uppringd av en människa som inte presenterade sig å som inledde samtalet med; Du har ringt å sagt att du inte tänker betala. Ja men de ligger mer bakom än så svarade ja å fick då tillbaka; Jaha i världens mest spydiga ton. Ja förklarade hur allt låg till å under samtalets gång blev ja lite irriterad eftersom hon inte lyssnade, hon talade om för mig att de va inte konstigt att folk blev irriterade på mig eftersom ja hade en sån attityd å de slutade med att hon slängde luren i örat på mig. Förbannad som bara den kontaktade ja min fackrepresentant som fick hjälpa mig ha tag i nån som kunde reda ut detta. Ja blev uppringd av facket i Halmstad å där såg allt ok utt å de va inga problem å ja fick reda på att människan som slängt luren i örat på mig va chef på akassan i Stockholm. Verkar va en bra chef..... Återigen förklarade ja hur allt låg till å helt plötsligt kunde inte dom heller hjälpa mig för akassan å facket va ju två helt olika saker. Men ändå har ja blivit lovad av facket att inte bry mig om den enskilda akassan men helt plötsligt verkar ja ha en skuld där som måste betalas annars får ja fan för de. Men hur i hela helvete ska man kunna veta detta om ingen meddelar en va som är rätt från början. Väntar samtal från akassan i morn å är de deras chef ja får prata med igen kommer ja nog få luren i örat en gång till. Kan ju bli hur intressant som helst....

Å ja som verkligen vill ha mer räkningar att betala eftersom ja lyckades få fortkörningsböter igår på 2800;- Har mig själv att skylla å ja är inte så bitter över de som ja trodde. Men snart kan ja ju lika bra sätta en kula i pannan om ja ändå bara ska få skit högt å lågt av jävla fucking myndigheter som säger ett å gör nåt annat. Nej ja är inte bitter, bara jävligt förbannad.



Kan meddela att än har ingen ursäkt kommit å ja har mycke svårt att tro att den gör de. Men just nu är de skitsamma för ja har så många andra som faktiskt bryr sig!



Känns som att de blev väldigt mycke blä här idag...... Japps!

En liten fundering; om man nu inte har stereo hemma, måste man gå ner till parkeringen då å sätta sig i sin lilla golf med stora högtalare i å spela för halva bebyggelsen????? Speciellt just den där musiken som man inte fattar ett ord av va dom sjunger el om dom egentligen har skadat sig el nåt..... Å de är inte första gången ja har beskådat detta. Märkliga människor som bor i min närhet.

3 kommentarer:

  1. Är det sånna där SANDLÖPARE elr KAMMELRYTTARE elr bara helt vanliga hudfärgshandikapade?

    SvaraRadera
  2. Fortkörningsböter är inte kul, lägg en sten under pedalen som alla andra gör ;-)!!!!

    Onkel Mange

    SvaraRadera