tisdag 7 april 2009

Nu är ja jävligt trött på detta!!!!

Precis när man tror att allt inte kan bli värre så jävlar i den ska de hända lite till...

Satt å lödade lite idag på jobbet som ja alltid gör. Allt flöt på som de skulle å ja låg riktigt bra till med mina grejor med tanke på hur mycke de är att göra nu innan påsk. Tände å släckte gaslågan flera gånger utan problem. Men en utav gångerna hör ja att handtaget skruvat upp sig precis när ja tänt lågan. När ja skyndar mig för att släcka tar de bakfyr å de kommer massa eld över hela högra handen. Allt som flög genom huvet va "släck lågan innan den åker in i gastuben å sprängs" En smått paralyserad Alv hämtar brandsläckaren medans ja försöker släcka på egen hand. När de väl är släckt går ja in för att spola handen under kallt vatten men de hjälpte inte mycke. Madde körde ner mig till akuten där allt va klart på 1 h. Så nu är högra handen inlindad å ja fick papper på sjukskrivning månaden ut. 2:a gradens brännskada å de kan uppstå brännblåsor. Tummen å övre delen av handen mellan tumme å pekfinger å värst. Men ja kommer troligtvis jobba ändå fast inte utföra reperationer utan bara pappersarbete.....
Ska linda om handen 3ggr/v. Hoppas bara för hela mitt liv inte att ja får massor med brännblåsor. Orkar inte de!!!!

Som sagt; Ja är jävligt trött på detta nu!!!!

10 kommentarer:

  1. Jag blir mörkrädd... Det kunde gått riktigt illa ju, var försiktig!!

    Kram kram

    Mange B

    SvaraRadera
  2. Ja har den effekten på folk farbror, att göra dom mörkrädda....

    SvaraRadera
  3. men vadå inte brännblåsor?
    beskriv skadan mer ingående för jag fattar inte.

    SvaraRadera
  4. ska kolla hur äckligt de är imorn när ja byter bandage. är de riktigt nasty tar ja en bild bara för din skull Hilda =)

    SvaraRadera
  5. Det har du inte alls, men det finns dom som har det :-)

    Onkel Mang

    SvaraRadera
  6. Coolt.
    Tack.
    Men bild tycker jag aspelut at du ska bifoga.
    Ser man benet?

    SvaraRadera
  7. så allvarligt är de inte.... men ja hoppas nästan på att de är riktigt läskigt så min chef förstår allvaret... han ville helst ja skulle börja jobba som vanligt idag...

    SvaraRadera
  8. är den het PAJ?
    Ah hahahahhahahahhaha.
    *tårar i ögonen*

    SvaraRadera
  9. hahahahahahahahahaha din humor är bäst hahahhahaha

    SvaraRadera
  10. slå Anders i huvudet från mig, jag sa till f..skapet att munstyckena var farliga långt innan jag slutade. Men han och jag vet alltid bäst ingrid sa att det aldrig händer nått med de där skit munstyckena...

    SvaraRadera