tisdag 14 april 2009

Susie får semester =)

Ja då va man hemma sent ännu en kväll. Ja som brukar sova vid denna tiden. Men av nån anledning kommer ja aldrig hem i tid när ja väl fastnat hos socker. Men de gör inget för ja tycker de är himskans så trevligt =) Fast nu ska hon få lite semester från mig. Vi har myst fre,lör,sön,mån å tis =)


Idag beslutade ja mig för att ta på mig ansvaret som skyddsombud. Är måttligt trött på att inget händer på jobbet å när de väl gör de så är de allvarliga saker som innefattar skador. Så nu jävlarinamma ska ja få fart på stället!

Började min "underbara" tisdag (hatar tisdagar) med att må så sjukt illa att ja inte kom upp ur sängen förrän halv 8. Ja börjar jobba 7.... Men idag va ja lite sen. Sen fick ja vacker sätta mig å byta acetylenslang å fjomsa en massa med de. Smorde på gängstopp som gör att handtaget inte ska kunna skruva upp sig nåt mer men de skulle ju härda i 12h så nåt vidare nyttig har ja inte varit på jobbet idag. Sen blev ja irriterad å sa att ja kan va skyddsombud men då ska ja bannemig få gå kurser å sånt oxå. Sen skulle vi ha ett lönesamtal som inte va givande för 5öre. Fick bara höjningen enligt facket så from nu tänker ja inte göra mer än mina egna uppgifter på jobbet! Har varit allmänt sur idag å de va bra att chefen märkte de så nu fick ja rensat luften lite med honom oxå. Tänker inte ta på mig nån skuld över va som har hänt utan de är bara att försöka göra allt vi kan för att ingen annan ska råka ut för nåt liknande.


Körde hem direkt efter jobbet å kastade på mig andra kläder å sen hem till Susie för att laga mat. De skulle bli en snabb kopp te men ja tror inte varkens hon el ja vet va de innebär =) Men de har varit mysigt å kanske även lite givande med en långkväll igen.....


De är inte konstigt ja ville bli psykolog när ja va yngre. Ja ställer gärna upp för folk å finns där om dom bara behöver mig. Att lyssna å försöka hjälpa andra får mig att må bra. Känns skönt att va behövlig ibland.
Nej hjärtat, du är inte en gnällspik! Man får lov att klaga å gnälla om man vill de. Visst vissa dagar kan de bli för mycke men då kanske ja själv redan har hjärnan full. Men annars så bara spy galla, man mår bättre efteråt.
Nej socker, du är inte ensam i detta! Mina tråkiga erfarenheter kanske kan hjälpa dig genom dina bekymmer. Allt är värt ett försök.



Sov gott mina vänner så hörs vi kanske imorn =)

2 kommentarer:

  1. Skall man smörja acetylenslangstillbehör??? Jag fick lära mig att inte använda något alls mer än naturellt, när vi gassvetsade! Men det finns kanske bättre saker idag?

    Krya på dig

    Mange B

    SvaraRadera
  2. tack gumms! du är underbar min vän!
    puss o tack för semestern ;)

    SvaraRadera