onsdag 3 december 2008

Nån dör snart på jobbet....

...å de lär nog bli ja. Inte nog med att ja fick gift i ögat i förra veckan utan idag ramlade hängborrmotorn ner. På mitt finger!!!! Som tur är så hängde den lite utanför min bänk, annars hade ja nog haft väldigt ont i huvet just nu. Allt ont som bara kan hända på jobbet verkar dabba mig. Ja förstår inte va ja har gjort för att förtjäna detta..... En guldsmedsförbannelse har nog drabbat mig.... Å de är säkert Glenneli med sin voodoo som har fixat detta!!!!

Idag har rösten kommit tillbaka men ja har fyllt huvet med snor istället. Nu kanske ni tycker de va väldigt onödigt av mig att göra de men ja valde inte de självmant kan ja avslöja. Är sådär snyggt röd runt hela näsan nu... Känner mig såååååå vacker =) Febern har nog försvunnit tror ja, de snurrar inte likamycke i huvet nu iaf.

Har pratat både med mamms å papps idag. Dom har snö där nere. Här är de bara snöregn .... Håller tummarna för att de är snö på julafton, de hör ju till.
Ska hem på fredag direkt efter jobbet. Hoppas ja mår bättre då så ja slipper smitta päronen. kAn ju kännas lite taskigt. Men ja har lite hemlängtan så de ska bli skönt att komma hem =)

Fick besked igår på att ja är långledig över jul =) Ska bara kanske jobba lilljulafton å den 2:e jan. Lilljulafton jobbas om de är massor att göra å den 2:e jobbas om ja firar nyår i Varberg. Har ju frågat bror va han ska göra för de va längesen nu ja firade med honom men han är ju inte den snabbaste geten i ett stall så där får ja väl svar samma dag! Annars blir de nyår med Louise =) Kan ju bli hur skoj som helst de oxå!

Nu är de dax att snyta sig igen....=(

4 kommentarer:

  1. Vi ser till att du inte dör helt och hållet, bara lite.. ;P Det måste ju finnas någon som tar smällarna hela tiden..

    SvaraRadera
  2. Alltså inser du vilken tur du har som inte är man. Då hade din förkylnig varit nära döden.

    SvaraRadera
  3. Hmmm, Hulda, Är DU en man? Jag är man och det är jäkligt nära man stryker med varje gång man har en förkylning, det brukar generera en feber på nästan 44 grader celcius... Så rimligtvis borde man vara död, men man är ju en survivor...

    Dytt, Du är nog lika snygg med röd snok som med en svart! Glöm inte att släppa ut geten ibland ;-)...

    Sincerely

    You know wem

    SvaraRadera
  4. Jag är förstående ju. Säger bara att det är tur ju, för pattsy, nära döden vill man ju inte vara.
    Annars är jag inte man. nä.

    SvaraRadera